rutas turisticas actividades gastronomia marina alta costa blanca

Passaport Marina Alta

Art rupestre Vall de Gallinera

Informació general

Tot l'any
Tot el dia
Tots
Gratuït
A elegir

Les pintures rupestres de Benirrama van ser descobertes l’any 1977 pel Centre d’Estudis Contestans, que les va estudiar i publicar. L’abric està obert cap al sud-est, als peus de la serra de l’Almirant i a pocs metres del riu Gallinera. Actualment es pot fer visita autoguiada.

A Benirrama trobem representats dos estils d’art rupestre, l’esquemàtic i el llevantí. L’art rupestre està inclòs a la llista del patrimoni de la humanitat de la Unesco des de l’any 1998. El fet de formar part del patrimoni mundial comporta, a més del reconeixement de la seua universal rellevància com a expressió cultural excepcional, el deure inexcusable de preservar aquests jaciments, d’enorme fragilitat i vulnerabilitat, amb la finalitat de poder transmetre’ls a les generacions futures en les millors condicions possibles.

Per a visitar l’abric, eixirem de Benirrama pel camí empedrat (camí d’Ebo), en direcció a la carretera. Creuarem la carretera i, vorejant l’aigüera, arribarem al llit del riu. El travessarem i anirem a la dreta, vorejant la granja de cavalls per dalt, per dins d’un bosquet de pins. Creuarem la pista que puja a la Llacuna i continuarem pel sender, en direcció a llevant, passarem per la vora d’un corral i, després d’un recorregut molt amable, sempre amb el riu a la dreta, arribarem a un rodal de carrasques. Enfilarem una lloma que ens portarà al camí que puja a l’abric, cap a l’esquerra, deixant a la dreta el corral del Vidre.

Després de visitar l’abric i gaudir de les pintures i de veure la petjada de l’espoli salvatge que va patir en 1993, tornarem a Benirrama passant per les fonts de la Mata i Benimarsoc. Per seguir aquest camí, passarem per davant del corral del Vidre, travessarem el riu Gallinera i després la carretera. A l’altre costat s’inicia la ruta dels 8 pobles i, a poc més d’un quilòmetre, arribarem al poble de Benirrama, no sense refrescar-nos abans a la font de la Mata o a la de Benimarsoc.

Contacte i Localització

La Vall de Gallinera

Este Website utiliza cookies y/o tecnologías similares estrictamente necesarias para que el usuario obtenga una correcta navegación por el sitio web. Más información en Política de cookies...